Webside – en god investering

Er du blant de som fortsatt lurer på hva du skal med en nettside? Uavhengig av hvilken type bedrift du har, hvordan finner kundene deg?

Forskning viser at over 80 % av alle kjøp starter med et Google-søk. Det betyr at en stor andel av kundene allerede har tatt, eller er veldig nær, en beslutning om kjøp allerede før de henvender seg til deg som tilbyder.

Dette vil si at kunden ofte har innhentet en del informasjon om det produktet eller den tjenesten som han eller hun ønsker å kjøpe, allerede før de kommer i kontakt med deg. Kunden har kommet lenger i kjøpsprosessen, og du vil kunne bruke mer tid og ressurser på disse kundene, fremfor å bruke tid på de som egentlig ikke er interessert.

Men hva om du ikke har en nettside hvor kunden kan finne frem? Dersom kunden starter sitt søk på Google kan du risikere at salget havner hos konkurrenten din som har en nettside, fremfor å finne deg som ikke har en nettside.

Trenger du fortsatt flere grunner til hvorfor du bør ha en nettside?

 

6 grunner til å investere i en nettside

1. Kunden finner informasjon om deg når det passer kunden.

2. Det er enkelt for kundene å finne deg dersom du har en nettside.

3. Det skaper større troverdighet og åpenhet om bedriften.

4. Bedriften er tilgjengelig døgnet rundt, og du slipper å svare på de samme spørsmålene om og om igjen da du kan ha en «ofte stilte spørsmål». Dette sparer deg tid.

5. Økt tilgjengelighet = flere kunder = flere salg.

6. Nettsiden din kan benyttes til målrettet, digital markedsføring.

Vi mennesker er skrudd slik sammen at vi helst ønsker en relasjon til de vi handler med. Vi ønsker et «ansikt», og ønsker å stole på og føle at vi kjenner de vi handler med. For bedrifter vil en nettside bidra til å skape et ansikt utad for potensielle kunder. I denne prosessen er det viktig at bedriften vet hvem kundene sine er slik at nettsiden inneholder informasjon som kundene søker etter.

Jo mer informasjon kundene har funnet før de tar kontakt med deg, jo lenger har de sannsynligvis kommet i kjøpsprosessen.

Ny webside?

Ta en prat med oss!